1. felvonás: Meccsnézés
Először is ki kell választani egy csapatot, és meg kell nézni egy meccsüket. Ez még nem is hangzik olyan bonyolultnak. Szotyi helyett ragadjunk papírt és ceruzát, s minden egyes játékos esetében jegyezzük fel a labdaszerzés, kapura lövés és szóló elfutások számát.
Az október 21.-ei Debrecen-PSV meccsen figyeltem meg a fenti szempontokat a debreceni játékosok esetében.
Egyáltalán nem volt könnyű feladat, számtalanszor játszottam vissza egy-egy jelenetet, hogy lássam, mi is történt pontosan. Olykor felbosszantottam magam, hogy nem tudom, ki szerezte meg éppen a labdát, mert nem látszott a mezszám, vagy miközben egy-egy jelenetet visszajátszottak, nem lehetett tudni, éppen mi történik a pályán. Olyan is előfordult, hogy olyannyira belemerültem a meccs nézésébe, hogy megfeledkeztem a feladatról. Végülis közel három óra alatt sikerült egy 90 perces meccset megnézni. Tapasztalatból mondom, hogy jó, ha a meccs rögzítve van.
2. felvonás: A csapat avatarának elkészítése
A legegyszerűbb, ha egy kész szurkolói avatart dolgozunk át. Nem készítettem minden egyes játékosnak külön avatart, hanem a csapat avatarában helyeztem el őket. Igaz így kicsit nehezebben lehet áttekinteni, de ugyanúgy működik, mint az include-os változat. A személyiségi jogokat figyelembe véve a játékosok személyes adatait vagy nem töltöttem ki, vagy nem valós adatok szerepelnek, ami a szempontunkból most lényegtelen.
A shutting_goal értékét a (szóló+lövés)/10, a gaining_ball értékét pedig a labdaszerzés/10 képletek alapján számítottam ki.
3. felvonás: Validálás és a szimuláció felélesztése
Mindenki maga döntheti el, hogy melyik operációs rendszert választja hozzá. Szerencsések vagyunk, hogy a csoportban vannak olyan lelkes emberek, akik egy lépéssel előttünk járnak, és tapasztalataikat megosztják velünk (köszönet érte). Részletes leírás található arról, hogyan kell csinálni Linux és Windows alatt. Nincs más feladat, mint lépésről lépésre követni az utasításokat. Ritkán dolgozom Linuxon, most mégis azt választottam, mert nekem egyszerűbbnek tűnt.
A validálással nem volt gond, elsőre sikerült.
A szimulációs program is működött, de nem úgy, ahogy kellett volna, ugyanis hiába másoltam be az avatarom url címét, az összes valid gomb inaktív volt, és csak azokat a csapatokat tudtam játszatni, amelyek eredetileg be voltak állítva. Nem értettem, mi lehet a hiba, mindent úgy csináltam, ahogy itakacs leírta a bejegyzésében. Az avaratom valid volt, és István össze is tudta mérni a csapatainkat a gépén (csúnyán kikaptam), nekem mégsem működött. Bosszantott a dolog, de nem tudtam vele mit kezdeni. Aztán másnap észrevettem, hogy az általam kiadott parancsból hiányzik egy "/" jel, amit beleírtam, és már működött is. Először azt hittem, hogy amikor Linux alatt átírtam a "\" jelet "/" jelre, akkor figyelmetlenségből a kitörölt helyére nem írtam be a helyeset. Ma délután kaptam egy levelet hasonló problémával kapcsolatban, szintén a "\" jel hiányzott a parancsból.
Ekkor jöttem rá a hiba forrására: a fersml.blog.hu-n a parancs hibás:
java -Dorg.apache.xerces.xni.parser.XMLParserConfiguration="org.apache.xerces.parsers.XIncludeParserConfiguration" -classpath ..jing-20091111\bin\jing.jar;..\xerces-2_10_0\xercesImpl.jar;target\PublicResourceFCforFerSML-0.0.14.jar hu.javacska.jsfa.JSFA
A .. és a jing között hiányzik egy "\" jel, ami egyébként az alatta lévő képen már helyesen van.
Tehát a helyes parancs:
java -Dorg.apache.xerces.xni.parser.XMLParserConfiguration="org.apache.xerces.parsers.XIncludeParserConfiguration" -classpath ..\jing-20091111\bin\jing.jar;..\xerces-2_10_0\xercesImpl.jar;target\PublicResourceFCforFerSML-0.0.14.jar hu.javacska.jsfa.JSFA
Ennyi izgalom kellett, most már jöhet a játék!
Szurkolói avatarom: https://m.blog.hu/no/noifc/file/juhaszjudit/FerSML.Judit.xml